tirsdag den 17. maj 2011

Som lovet... billedspam fra en cirkus fødselsdagsfest!

Blå/hvide harlekin kopper med navn til de i alt 14 gæster (fødselar inklusiv).

Pinocchioboller! 
En skøn idé jeg har fra min veninde, hvis mor altid lavede små mundrette boller til enhver børnefestlig lejlighed da hun og hendes søskende var børn. Hun pyntede dem med pinocchiokugler - deraf navnet. Her i Tyskland kan man ikke lige opdrive en pose pinocchiokugler, så det blev med Smarties i stedet, men Pinocchioboller hedder de altså stadigvæk, for det lyder så fint :-)
Jeg har lavet dem af Sif Orellana's opskrift på Brusebadsboller som man finder i "Krudtugler & Kanelsnegle". Istedet for at forme 12 store boller har jeg formet 60 små, og bagetiden har jeg reduceret fra 12 minutter til 8 minutter. En lille klat hvid glasur som lim, og så en Smartie (hedder det vel i éntal) eller Pinocchiokugle på toppen. Voila!

Cirkuspyntede cupcakes.

Citron cupcakes'ene fik Nesquick stjerner på toppen. Jeg lavede en skabelon af papir, lagde den på kagen og dryssede kakaopulveret på, hvorefter jeg forsigtigt løftede skabelonen af.

 Stjernemedaljer, som Rasmus kreerede til lejligheden og cirkus sugerør.

Forhave og hoveddør er pyntet og præmier til orienteringsløb er klar.

Desværre var det overskyet (for første gang i 2 uger - suk!) og himlen truede med regn, så i stedet for at holde picnic i haven, som først planlagt rykkede vi hele molevitten ind i min systue.

Sunde og usunde lækkerier!

Pyntede mini muffins. Jeg endte med at tage dem ud af formene, da de af én eller anden grund havde løsnet sig fra kagerne natten over, hvilket så lidt besynderligt ud. De er pyntet med hvid frosting og sprinkles.

Der deles pakker ud i "den som flaskehalsen peger på" stil.

Pinocchiobollerne var et hit!

Fodboldkamp i haven og "vælte-dåser-med-ærteposer" leg.

Orienteringsløb med opgaver. Vi havde tegnet pile på jorden rundt i kvarteret og lavet 3 poster ved at male røde stjerner. Første post var "husk tingene under klædet". Anden post var klassisk sommerhus ringspil og ved tredje post skulle de med kridt male en tegning af noget de kunne få øje på.   

Rasmus' bedste ven tegnede Bo og mig. Sødt ikk? Læg mærke til Bo's store muskler (der sidder på halsen - hahaha). Jeg bliver så lige trådt i hovedet af en endnu en tegning af Bo.

Sidste post var en forhindrings/aktivitet bane i haven.

Aftensmaden bestod af øko nuggets, grøntsager og pølser (som blev spist inden jeg fik kameraet frem).

Rasmus havde en fantastisk dag og alle ungerne hyggede sig, men puha, hvor er det også dejligt når det er overstået!! Er du gal sådan tre timer med en mega entusiastisk børneflok trækker tænder ud. Der er en grund til at dette indlæg ikke fandt vej til bloggen igår!!






36 kommentarer:

  1. WOW hvor er det bare en sej børnefødselsdag, og tillykke med din Rasmus! Jeg er vild med at alt er lavet i miniformat! Jeg tror jeg må have den fest på min "pinterest"!

    SvarSlet
  2. Jeg vil altså gerne til børne fødselsdag hos jer næste gang, for hold op hvor ser det hyggeligt ud :)

    Dejligt at Rasmus havde en skøn dag :0)

    SvarSlet
  3. Hold nu op hvor ser det bare hyggeligt ud! Jeg er er vild med din blog, det er råhygge at snuse rundt herinde!!
    Hilsen Sarah fra Kastrup

    SvarSlet
  4. Ooorh, jeg gad godt vre barn hjemme hos jer. Det ser fuldstændig fantastisk ud!!

    Tillykke med ham :-)

    SvarSlet
  5. Hvilken herlig fødselsdagsfest! Det hele oser af en mor med masser af overskud!!
    Rigtig god sommerferie til jer søde Ulla

    SvarSlet
  6. Virkelig skønne billeder, der vidner om en skøn dag! Det hele ser bare så fint ud :)

    Og tillykke med ham forresten.

    SvarSlet
  7. Herlige bilder med mange fine tips! Ingen tvil om at bursdagsgutten var fornøyd:)

    SvarSlet
  8. EEEJ hvor hyggeligt, rigtig godt klaret.. :D

    SvarSlet
  9. for en fantasisk bursdagsfeiring!
    tipper du hadde lykkelige barn til kvelds ;)
    likte så godt de små-bollene, de skal jeg prøve meg på!

    SvarSlet
  10. Hvor ser det da bare fantastisk hyggeligt, farverigt og dejligt ud! Ville da helt ønske man var barn igen og inviteret med :-) Jeg glæder mig også helt til jeg skal holde fødselsdagsfester for Noah - selvom der vist er nogle år til endnu ;-)
    Tak for en dejlig blog!!!
    Kig evt. forbi min blog - der er en give away igang, måske den kunne friste :-)

    SvarSlet
  11. HOLD NU OP - hvor fedt! Den fødselsdag ville jeg gerne have været med til. Det er bare gennemført og ser vildt hyggeligt ud.

    Seje konfetti sprinkles du har fundet :)

    SvarSlet
  12. Så fint det hele er og bollerne må jeg klart afprøve ved lejlighed. Kan sagtens forstå hvis du har været træt efter det arrangement :-)

    SvarSlet
  13. Sikken skøn dag - og fantastisk inspiration! Tusind tak for de mange gode tips - de pinocchioboller må afprøves...

    SvarSlet
  14. Sikke en dejlig fødselsdag din søn har holdt og sikke et gennemført tema. Tillykke med ham.

    Kh Mette

    SvarSlet
  15. Sikken en fest, total gennemført - ja jeg gad også være barn igen........hjemme hos jer:-)
    Tillykke med ham og rigtig god ferie:-)
    Tina

    SvarSlet
  16. Må jeg gerne komme til børnefødselsdag hos dig? For det ser dælme sjovt ud!!! Wooow, (endnu) et insprerende indlæg fra din hånd... Takkk

    SvarSlet
  17. Hvor ser det flot, fedt og gennemført ud, Ulla!
    Dejlig fødselsdagsfest, ham Rasmus fik :)

    Taler drengene egentligt lige godt dansk og tysk?

    SvarSlet
  18. Hvem der bare havde været med til fødselsdag - super gennemført.

    SvarSlet
  19. 1000 tak for alle jeres dejlige kommentarer og lykønskninger.
    Rasmus er 6 år lidt endnu - han fylder først 7 år d. 10. juni, og der skal han selvfølgelig fejres igen hjemme i Danmark omgivet af familie og venner!

    Jeg er oprigtigt glad for at I kan finde inspiration i billederne. Det var altså også et rigtigt fint tema, synes jeg, og ja - de der pinocchioboller var simpelthen et hit, så det er bestemt ikke sidste gang vi har lavet dem.

    Nana, ja drengene snakker lige godt tysk og dansk. Faktisk tror jeg næsten efterhånden at Rasmus snakker bedre tysk end dansk. I hvert fald kommer der ofte tyske ord, vendinger eller ordstilling ind, når han snakker dansk :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  20. Wow, hvor er det gennemført. Hatten af for dig Ulla ;) Stort tillykke med ham, og tak for fantastisk inspiration.

    SvarSlet
  21. Åhhhh Ulla vil du ikke godt være min mor, for så vil jeg gerne have fødselsdag hver dag!!!

    Mange tak for super inspiration

    SvarSlet
  22. Hvor ser det bare hyggeligt ud :)

    God idé med stjerner af Nesquik på kagerne og med smarties på bollerne - lidt der ser ud af meget :)

    Og rigtigt lækkert tema!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  23. Hvor ser det bare ud til at være den bedste børnefødselsdag nogensinde. Jeg ville gerne have været med. Det hele ser bare så sjovt og hyggeligt ud. Meget gennemført og inspirerende

    SvarSlet
  24. Skønne billeder, jeg ville gerne have været inviteret med:) Meget inspirerende, måske nupper jeg et par ideer, når jeg skal holde 4 års fødselsdag i næste uge.
    Kh Gitte

    SvarSlet
  25. Stort tillykke med Rasmus. Det ser ud til at det har været en fantastik fødselsdag - sikket et arbejde du har lagt i det. Virkeligt et gennemført tema.

    SvarSlet
  26. Hatten af !! Sikke en flot fest I har haft her. Nu længes jeg helt 8-10 år tilbage, hvor det var mig, som havde børnefødselsdage i huset.

    Du skulle lave en fødselsdags/festbog for børn. Dine billeder siger bare alt.

    SvarSlet
  27. Nøj for en heldig knægt. Det ser godt nok hyggeligt ud, og sikke en masse flotte ting og pynt i har fundet. De der sugerør, de ligner dem der var da undertegnede var lille. Så vidt jeg husker var de af papir....uhhh dem savner jeg ;O)

    SvarSlet
  28. Nøj, det ser bare overdrevet hyggeligt ud. Tænker de børn har haft en super dag hos jer, som de vil huske i laaaang tid.
    Må lige huske alle de her fifs du kommer med til drengenes kommende fødselsdage;o)

    SvarSlet
  29. Wuuuhuuu sikken en fest, meget gennemført & hvilken fantastisk inspiration - min søn fylder snart 3, så ville høre hvor du har købt pindene med klovne & balloner, krus med harlekin.... ?

    På forhånd tak
    Katrine

    SvarSlet
  30. Hvor er I bare søde allesammen!! 1000 tak for de dejlige kommentarer!

    Katrine, kagepynten er købt på Etsy.com. Du finder linket til shoppen i det indlæg jeg lavede i forrige uge om alle indkøbene til fødselsdagsfesten. Krusene er købt i en hobby butik hernede i Tyskland hvor jeg bor :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  31. Sikke indbydende og inspirerende! Det varer jo heller ikke længe inden vi skal til at fejre vores juni-barn herhjemme :-).

    SvarSlet
  32. Tak for Svar Ulla, havde overset dit fine forberedelses indlæg ;-)
    Desværre sender de ikke til DK, sååå jeg må være krea, men med inspiration fra dine billeder er det jo lige til....

    SvarSlet
  33. Tak for fantastisk inspiration - jeg skal holde 9 års drenge-fødselsdag idag...

    Lige nu står en plade fuld af de små pinnochio-boller og hæver - og senere er der "udfordrings-løb" som min søn kalder det, hvor jeg inspireret af dine stjerner, har lavet HAMA Beyblade-medaljer.

    Har bagt muffins i alm str, men kunne godt tænke mig at prøve dem i mini-format - havd reducerer du bagetiden til??

    Og så lige et forsinket tillykke til RASMUS.

    SvarSlet
  34. Hejsa.. Jeg har linket til dette indlæg.. Håber det er okay med dig ellers må du lige give besked, så jeg kan slette det.. Jeg har nemlig lavet små boller efter inspiration fra dig..
    KH MorStine

    http://morstineogenglebarnet.blogspot.com/2011/09/1-ars-fdselsdag.html

    SvarSlet
  35. Hold da op, hvor er det bare en drømme fest for ethvert barn... Vi holdt selv en cirkus inspireret fest for vores datter, da hun fyldte 6 år. De fine boller du lavede, kunne vi godt have brugt, det må blive næste gang.

    Mange hilsner og tak for god læsning fra Anne-Kathrine

    http://homemaiddenmark.blogspot.dk/

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.