lørdag den 18. september 2010

Vinkasser.....forvandlet til funky pusleplads

Nu kan lillebror egentlig bare komme an! Alt er færdigt og klart til hans ankomst. Sidste projekt var at få fundet alt babytøjet frem, få det vasket og få indrettet puslepladsen i det, der på sigt skal blive hans værelse.

Jeg manglede dog lige et sted til opbevaring af hans tøj....
Jeg har været på jagt efter en gammel hængevitrine, men det er simpelthen ikke til at støve op hernede i Tyskland.
Jo, det kan man måske godt, men ikke i den shabby stil, som jeg søger. Så bliver det et ordentligt skrummel af en mahogni sag, som sælges rundt omkring som antikvitet og koster en formue.

Nå, så var det at vi her i forrige uge skulle have besøg af Bo's far og i den forbindelse var inde i Mainz' allerskønneste vinforretning for at finde en fødselsdagsgave til ham. Og lige dér bland Gewürtztraminer og Spätburgunder fandt jeg min inspiration til det, der nu efter to dages arbejde er lillebror Svenssons hyggelige og farverige pusleplads.









Den opmærksomme faste læser vil i øvrigt se, at jeg også lige har ændret lidt her på bloggen. Egentlig er der ikke sket andet end at jeg har gjort shoppen (og dermed billederne) bredere samt fået ny header - som dog minder ret meget om den gamle, men jeg er altså ikke træt af brun og orange retro endnu :-)

En sidste lille hue-status (til de mange af jer der venter på dem):  De er lige på trapperne. Jeg har i ugens løb indtil videre fået syet 14 stk. - alle i str. 1-2 år og 2-3 år. Idag og imorgen står den på de større størrelser (3-5 år og 5-8 år). Jeg lægger dem på shoppen mandag eller tirsdag. Tak for tålmodigheden. Jeg håber ikke ungerne er ved at fryse ørerne af hjemme i det danske efterår, som jeg hører er godt igang.

28 kommentarer:

  1. Aaaj og iiih og åååhh hvor er det smukt og fantastisk. Heldige lille baby svensson.
    Jeg bliver helt skruk.
    Hilsen Charlotte

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare lækkert! Super smukke farver og mønstre du har valgt! :D Hvor lang tid er der til termin?

    SvarSlet
  3. Hi hi, Charlotte - jamen, det er der da råd for ;o)

    Tak Julia! Der er præcis 3 uger til idag, så det er jo lige rundt om hjørnet :-)
    Jeg sendte forresten dit stof igår - langt om længe (rømme rømme). Jeg håber du bliver glad for det.

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  4. Hej Ulla
    Hvor ser det fedt ud. Hvor er ham lillebror heldig at komme ud til en mor, der har forberedt det hele så fint til ham.
    KH Mia

    SvarSlet
  5. Oh, what a beautiful and colourful nursery.

    Best wishes for your baby's arrival!

    SvarSlet
  6. Mia: 1000 tak! Ja, hvad man ikke gør for sine børn (ej ok - måske allermest mig selv lige i dette tilfælde ;o)).

    Make mine....: Thanks a bunch :-)

    SvarSlet
  7. Ihh Ulla, Baby Svensson er en heldig kartoffel :) God idé med vinkasserne! Håber lidt på der kommer baby-drengetøj i shoppen. Mon ikke Baby-Svensson er god inspiration :)

    SvarSlet
  8. Lækre stoore billeder.
    Og du har "kun" 2 kolonner. Hos mig er der ligesom 3, og det er ikke pænt!
    Og så synes jeg ham den lille Svensson er en heldig fyr:)
    Vinkasser er iøvrigt ret geniale- har en del og bruger dem til mangt og meget.

    SvarSlet
  9. Hej Ulla

    Først og fremmest sikke nogle lækre billeder og hvor er lille manden dog heldig med sådan et værelse:)

    Glæder mig til at se de skønne huer:)

    3 uger tilbage - det bliver spændende...

    SvarSlet
  10. Det er sgu da genialt, det der, sødeste Ulla. Vildt lækkert....:-)

    kram

    SvarSlet
  11. ikke nok er du god til at sy - du er også super dygtig til at indrette!

    SvarSlet
  12. Genial at bruge vinkasser! Og hvor er det da bare blevet flot med de forskellige tapeter indeni:)

    SvarSlet
  13. Så utrolig stilig =) Kjempefint rom også =)

    Klem

    SvarSlet
  14. Hej Ulla!

    Sikken god idé!! Hvor er det blevet en hyggelig pusleplads - heldige lillebror. Har I sat jer fast på et navn eller venter I og ser ham lidt an først?

    Kh. Mette

    SvarSlet
  15. Virkelig lækkert!! Ham lillebror får det da bare rigtig skønt i de omgivelser :-)
    Jeg er også lidt nysgerrig, over om I mon har besluttet Jer for et navn?
    Kh Louise - også med termin lige om hjørnet ;-)

    SvarSlet
  16. FANTASTISKT :) og takk for at du deler !! God helg videre. Klem Beppe

    SvarSlet
  17. Sikke fint Lillebror får det når han skal pusles.
    Sikke en god ide med vinkasserne. Det ser rigtig fedt.

    MVH
    Mette

    SvarSlet
  18. Det var da bare smart og hvor ser der bare HYGGELIGT ud!!!
    Kh Line

    SvarSlet
  19. Go ide ;)
    Hvor er det blevet fint.
    Jeg har faktisk selv mine vaskemidler osv stående i sådan en vinkasse ;)

    SvarSlet
  20. Det ser bare alt for hyggeligt ud...

    SvarSlet
  21. Åg, digger det barnerommet!!! Skikkelig nydelig gjennomført! :D

    SvarSlet
  22. Så UTROLIG herlig!! :) Kjenner jeg blir glad av fargene og mønstrene og idèene og forventningene... Nå begynner jeg også å bli klar for å lage til stelleplass til lillebror i magen, og dette var virkelig GOD inspirasjon! :) (-om bare bekkenet hadde vært litt mer samarbeidsvillig, så kunne jeg bare satt igang.. Inntil videre er det far i huset som må gjøre jobben, mens jeg dirigerer.. Regner med å få det mer og mer som jeg vil etterhvert! ;))

    Ønsker deg en flott, ny høstuke! :)
    Klem

    SvarSlet
  23. Du gør bare intet halvhjertet!! Det er fuldstændig fantastisk det værelse, og jeres lillebror er en heldig rad at få lov at vokse op dér!

    Smil fra Mia

    SvarSlet
  24. Det er bare løgn! Hold kæft, hvor ser det godt ud! Altså VIRKELIG! Super kreativ ide, Ulla. Kæmpe ros til dig!!!

    SvarSlet
  25. Tusind tusind tak for alle jeres søde og rosende kommentarer. Dem bliver jeg bare så glad for!!

    Berit, jo det kan meget vel tænkes at der kommer noget babytøj på shoppen, nu hvor jeg får mig en inspirationskilde i den størrelse.
    Mine størrelser på shoppen er i hvert fald sjovt nok blevet udvidet i takt med at mine drenge er blevet ældre. Da jeg åbnede shoppen for 3,5 år siden lavede jeg kun op til str. 4 år og nu laver jeg op til str. 8 år, så mon ikke også det kommer til at gå den anden vej....? Jeg tror det :-)

    Miri, ja vinkasser er bare super til alt muligt! Jeg har allerede taget mine vin-interesserede forældre i ed, og sagt at de i fremtiden IKKE må smide trækasserne ud.
    Det er den blogger-skabelon jeg bruger, der kun har 2 kolonner. Den hedder Minima, så vidt jeg husker.

    Mette og Louise, nej vi har ikke sat os på et navn endnu. Vi har 4 navne som vi vakler imellem, og jeg tror ikke vi kommer det nærmere før vi har ham i vores arme. Så må vi se hvad han ligner :-)
    Ja, Louise - det er jo også super spændende med dig. Så vidt jeg husker så har du termin en uges tid efter mig. Jeg har 9. okt.
    Skønt med alle de blog graviditeter der er lige i øjeblikket!

    Beppe, selvfølgelig deler jeg! Jeg elsker jo også selv at finde inspiration hos andre kreative bloggere :-)

    Guro, åh ja - det bækken! Mit har det heller ikke for godt, men jeg er desværre ikke så god til at passe på mig selv. Godt at du kan overlade det hårde arbejde til manden - det er vigtigt at tage den med ro. Hvornår har du termin?

    Igen - tak tak tak for alle jeres dejlige kommentarer. Jeg lapper al rosen i mig :-)

    Dejlig uge til jer alle.

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  26. HEj

    jeg skriver på den svenske blog www.babydjungeln.se og synes din idde med at bruge vin kasserne på den måde er fantastisk!

    Ville det vare ok om jeg kopiered billederne og beskrivelse selvfölgelig med tydelig link til din side og din shop!

    De bedste hilsner
    Jeanette
    www.babydjungeln.se
    info@babydjungeln.se

    SvarSlet
  27. Hej Jeanette.

    Ja, for søren da - gør endelig det :-)

    Kh Ulla.

    SvarSlet
  28. Ih, hvor er det en skøn krog, der venter lillebror, når han kommer til verden. Og dejligt at I har alting parat :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet

Tak fordi du læste med og havde lyst til at lægge en kommentar.